maandag 7 april 2008

Macau, overmorgen gaan we dus weer op pad

Pattaya, 07/04/2008

De reden dat ik deze trip heb gepland is simpel. Ik wil aan de Songkran in Pattaya ontsnappen! Bijna iedereen die ik ken vertrekt voor een week uit Pattaya omdat ze niet een week door en door nat door het leven willen gaan. Wij zijn het dan ook met elkaar eens dat het feest voor een dag of twee best leuk is maar een ruime week is iets teveel van het goede.

Mijn rugzak bevat nu de gewone zaken en het inpakken is in een kwartier gebeurd. Niets nieuws, niets meer of minder, de bekende zaken.
Macau, of misschien beter gezegd een stad in China die eeuwen in handen is geweest van de Portugezen. Bij de overdracht zijn de Portugezen niet zo veeleisend geweest als de Britten. Natuurlijk heeft het een speciale status binnen de Communistische staat maar het zit toch allemaal een beetje eenvoudiger in elkaar dan in Hong Kong.
Ik heb zeven dagen in Macau en ik was verbaasd over de enorme hoeveelheid bezienswaardigheden die de stadstaat te bieden heeft. De volgende zaken staan op mijn lijst om bezocht te worden.

Van de museums o.a.: Macau Museum, Maritime Museum, Grand Prix Museum, Treasure of Sacred Art in the St. Dominic's Church, Museum of Sacred Art and Crypt, Fire Services Museum en het Heritage Exhibition of a Traditional Pawnshop Business.


Kerken en temples o.a.: Ruins of St. Paul's, St. Augustine's Church, St. Dominic's Church, Chapel of St. Francis Xavier, Chapel of Our Lady of Penha, de Protestant Chapel, A-Ma Tempel, Kun Iam Tong Tempel, Lin Fung Miu Tempel, Pou Tai Un Tempel en de Protestant Cemetery.


Andere bezienswaardigheden zoals: Mount Fortress, St. Francisco Barracks, Barra Fort, Guia Fortress, Chapel, Lighthouse & Air-Raid Shelters, Macau Tower en het Lou Kao Mansion.


Jullie zien dat er voldoende te zien en te doen is om de zeven dagen in Macau te vullen. Verder wordt er natuurlijk veel gewandeld en genoten van de lokale delicatessen en bieren.

Na de overtocht met de veerboot is Hong Kong voor een weekje aan de beurt waar ik het Jockey Club Mount Davis Hostel bezoek, het is negen jaar gelden dat ik hier mijn laatste voetstappen achterliet. Ik heb heel warme herinneringen aan mijn verblijf hier met Leo en Kris. Behalve de naam zal er wel niet zoveel veranderd zijn.

Er is hier ook heel veel te doen en te zien. Mijn plannen omvatten een mix van de stad en wat wandelingen op de buitenliggende eilanden. Helaas heb ik geen bericht terug gekregen van Jamie en daarom zal ik dus in mijn eentje door deze wereldstad dwalen.

Op de planning staan o.a.: Peak Tram to Victoria Peak (1809 ft), “Dragon’s Back” Walk on Hong Kong Island, Sai Kung Country Park Walkin the New Territories, Lantau Peak Walk on the Island of Lantau.



Stadswandelingen zoals beschreven in de brochures van het Hong Kong Tourism Board:
Central & Western District - Travel Through Time - Hong Kong
Wan Chai - An Ever-Changing Landscape - Hong Kong
Shau Kei Wan - Evolvement of a Fishing Village - Hong Kong
Tsim Sha Tsui - Cornucopia of Delights - Kowloon
Yau Ma Tei & Mong Kok - Markets for Leisure and Pleasure - Kowloon
Wong Tai Sin & Kowloon City - A Popular Temple and A City Transformed - Kowloon

Het zal een zware reis zijn die bol staat van de activiteiten en voor een heel groot gedeelte afhankelijk is van het weer. De weersvoorspellingen zijn goed, maar zoals overal in de tropen kunnen die heel snel veranderen. Ik hoop overmorgen het eerste echte verhaal over Macau te publiceren. Tot overmorgen.

PS. Ik zou het erg leuk vinden als jullie af en toe een reactie achterlaten!
Copyright/Disclaimer